Regulamin

REGULAMIN KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO MIXPARK

Data sporządzenia 15.09.2025 r.

Dziękujemy za odwiedzenie strony internetowej Mixpark.pl oraz skorzystanie z aplikacji Mixpark!

Prosimy o uważne zapoznanie się z postanowieniami Regulaminu określającego zasady dostępu i prawidłowego korzystania z Serwisu.

1. DEFINICJE I INTERPRETACJA

1.1. Poniżej znajdują się terminy używane w Regulaminie wraz z ich znaczeniem:

1.2. Wszelkie terminy pisane wielką literą w Regulaminie mają takie samo znaczenie w całym Regulaminie, niezależnie od ich formy gramatycznej, chyba że Regulamin stanowi inaczej.

1.3. Tytuły sekcji zostały zamieszczone wyłącznie dla wygody i nie mają wpływu na treść ani interpretację postanowień Regulaminu.

1.4. Regulamin powinien być interpretowany wraz z zawartością Serwisu.

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

2.1. Regulamin określa ogólne warunki korzystania z Serwisu oraz świadczenia Usług przez Administratora na rzecz Klientów.

2.2. Właścicielem i Administratorem Serwisu jest Smart Parking Systems sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Wileńska 69 lok. 209, 03-416 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001139061, NIP: 113- 315-16-26, REGON: 540211813

2.3. Kontakt z Administratorem:

2.4. Jako dostawca usług pośrednich w rozumieniu Aktu o usługach cyfrowych, Administrator wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy, umożliwiający bezpośredni i szybki kontakt z Administratorem pod adresem e-mail: kontakt@mixpark.pl. Ten sam punkt kontaktowy służy do bezpośredniego kontaktu z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych.

2.5. Korzystanie z Serwisu wymaga uprzedniego zapoznania się z Regulaminem oraz akceptacji jego postanowień w całości.

2.6. Administrator nieodpłatnie udostępnia Klientowi Regulamin w sposób umożliwiający jego pobieranie i odtwarzanie.

2.7. Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ust. 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

2.8. Integralną część Regulaminu stanowi Polityka prywatności.

2.9. Regulamin znajduje zastosowanie do wszystkich Klientów, bez jakichkolwiek ograniczeń.

2.10. Uzyskując dostęp do Serwisu, Klient potwierdza, że przeczytał, zrozumiał oraz akceptuje Regulamin, a także wszelkie załączniki do niego oraz dokumenty, do których Regulamin się odnosi.

2.11. Celem Serwisu jest łączenie osób chcących wynająć swoje miejsce parkingowe na krótki lub średni termin z osobami chcącymi skorzystać z miejsca parkingowego w ww. terminie, jak również stworzenie aktualizowanej w czasie rzeczywistym bazy dostępnych do wynajmu miejsc parkingowych w Polsce.

3. ZAWARCIE UMOWY

3.1. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta z Klientem z chwilą założenia Konta. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta pomiędzy Klientem a Administratorem w języku polskim w treści zgodnej z Regulaminem.

3.2. Zawarcie umowy o świadczenie Usług wymaga, aby Klient miał pełną zdolność do czynności prawnych (tj. osoby pełnoletnie, które ukończyły osiemnaście (18) lat i nie są ubezwłasnowolnione). Osoby z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych mogą zawrzeć umowę o świadczenie Usług jedynie po uzyskaniu zgody swojego przedstawiciela ustawowego np. rodzica.

3.3. Na etapie zawierania umowy o świadczenie Usług, Klient poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa składa oświadczenie o:

Akceptacja checkboksów jest niezbędna do zawarcia umowy o świadczenie Usług.

3.4. Dostęp do Usług następuje niezwłocznie po zawarciu umowy o świadczenie Usług, nie później jednak niż w terminie trzech (3) dni roboczych od tego dnia.

4. KORZYSTANIE Z FUNKCJONALNOŚCI SERWISU

4.1. Serwis umożliwia Klientom, dostarczanie, wyszukiwanie, rezerwowanie, udostępnianie oraz wynajmowanie miejsc parkingowych na terenie określonej Inwestycji.

4.2. W ramach Serwisu wyróżnia się widok Najemcy i widok Wynajmującego, pomiędzy którymi Klient może przechodzić w trakcie korzystania z Serwisu.

4.3. W widoku Najemcy Klient ma dostęp do:

  1. modułu wyszukiwania (Dashboard) – w ramach tego modułu Najemca ma dostęp do ofert wynajmu miejsc parkingowych w określonej Inwestycji. Dashboard zawiera wyszukiwarkę inwestycji i miejsc parkingowych, w której wpisać można nazwę miasta / Inwestycji oraz daty rezerwacji, którymi zainteresowany jest Klient. Dashboard zawiera mapę pokazującą dostępne Inwestycje wraz z liczbą miejsc parkingowych dostępnych w ramach Inwestycji. Po wybraniu Inwestycji na mapie, Klient ma dostęp do listy dostępnych w jej ramach miejsc parkingowych, w tym ich cen, sposobu udostępnienia (lub nie) klucza/pilota dostępu. Klient może przejrzeć kartę dostępnego miejsca parkingowego i wyrazić zainteresowanie miejscem, co powoduje automatyczne przesłanie e-mailem (oraz fakultatywnie smsem) danych kontaktowych Wynajmującego i potencjalnego Najemcy w celu finalizacji transakcji (już poza Serwisem). Finalizacja transakcji jest zatwierdzana przez Wynajmującego w Serwisie, co powoduje wycofanie dostępności miejsca parkingowego objętego transakcją w objętym transakcją okresie.
  2. moduł powiadomień – w ramach tego modułu istnieje dostęp do powiadomień związanych z funkcjonalnościami Serwisu.
  3. modułu rezerwacji – w ramach tego modułu istnieje dostęp do wszystkich rezerwacji miejsc parkingowych Najemcy (od aktywnych po archiwalne), wraz z możliwością przejścia na kartę danej rezerwacji; w ramach pojedynczej rezerwacji, Klient uzyskuje dostęp do:
    1. informacji podstawowych dotyczących obydwu stron transakcji Wynajmującego oraz Najemcy (imię i nazwisko, e-mail, numer telefonu (opcjonalnie); 
    2. informacji podstawowych na temat miejsca (Inwestycja, opis/nazwa miejsca); W ramach modułu rezerwacji Administrator posiada uprawnienia do zmiany statusu rezerwacji np. anulowanie (ręczny proces wynikający z działań podjętych przez Administratora po rozpatrzeniu reklamacji).
  4. modułu reklamacji – w ramach tego podmodułu widoczne są zgłoszone reklamacje Najemcy oraz możliwość zgłoszenia nowej reklamacji. W ramach pojedynczej karty reklamacji, Klient uzyskuje dostęp do:
    1. podstawowych informacji dotyczących rezerwacji, w tym obydwu stron transakcji;
    2. podstawowych informacji dotyczących miejsca parkingowego; 
    3. statusu / informacji nt. reklamacji (w tym powód, opis, status, data złożenia reklamacji),
    4. zdjęć załączonych w ramach procesu reklamacji;
    5. korespondencji Wynajmującego, Najemcy, ewentualnie Administratora w formie chatu. Po wymianie korespondencji pomiędzy Wynajmującym a Najemcą, do korespondencji dołącza się Administrator i jest uprawniony do podjęcia ostatecznej decyzji dotyczącej reklamacji. Administrator dąży do zamknięcia procesu reklamacji poprzez podjęcie ostatecznej decyzji w reklamacji w terminie 14 dni od jej złożenia.
  5. modułu Mój profil - w ramach tego modułu Klient ma dostęp do swoich danych oraz możliwość ich edycji (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. W ramach tego modułu Klient ma możliwość zmiany hasła oraz usunięcia konta) – moduł Mój profil jest wspólny dla widoku Najemcy i widoku Wynajmującego.

Widok Wynajmującego

4.4. W widoku Wynajmującego Klient ma dostęp do:

f) widoku głównego – w jego ramach Wynajmujący ma szybki dostęp do modułu „moje wynajmy” oraz „miejsca parkingowe”, jak również od razu widzi liczbę odpowiednio wynajmów lub miejsc parkingowych.

g) modułu powiadomień – w ramach tego modułu istnieje dostęp do powiadomień związanych z funkcjonalnościami Serwisu

h) modułu inwestycji – w ramach tego modułu widoczne są wszystkie Inwestycje znajdujące się w bazie Serwisu, wraz z możliwością przejścia do karty danej Inwestycji. W ramach pojedynczej Inwestycji, istnieje dostęp do:

  1. podstawowych informacji (nazwa, adres, opis dojazdu do inwestycji);
  2. rzut garażu (jeśli został dostarczony);
  3. lista dostępnych miejsc parkingowych w ramach Inwestycji;
  4. przycisk umożliwiający zaproponowanie przez Klienta zmiany do danych Inwestycji. Dodawanie nowej Inwestycji jest możliwe z poziomu listy Inwestycji po złożeniu wniosku. Administrator ma możliwość zmiany statusu wniosku na zaakceptowany lub odrzucony (z podaniem przyczyny). Przy zmianie statusu Klient otrzyma powiadomienie w ramach modułu powiadomień (opcjonalnie z informacją na adres email lub wiadomość SMS) z informacją o decyzji.

i) modułu „Moje miejsca” - moduł z miejscami parkingowymi Wynajmującego, w którym można przejść do karty danego miejsca, edytować je, udostępnić do wynajmu itp.;

j) modułu „Moje wynajmy” – moduł z listą transakcji zawartych przez Wynajmującego – tj. wynajmowanych miejsc parkingowych, wraz z możliwością przejścia na kartę danej rezerwacji; w ramach pojedynczej rezerwacji, Klient uzyskuje dostęp do:

  1. informacji dotyczących obydwu stron transakcji (Wynajmującego oraz Najemcy (imię i nazwisko, e-mail, numer telefonu (opcjonalnie);
  2.  informacji na temat miejsca (Inwestycja, opis/nazwa miejsca); W ramach modułu rezerwacji Administrator posiada uprawnienia do zmiany statusu rezerwacji np. anulowanie (ręczny proces wynikający z działań podjętych przez Administratora po rozpatrzeniu reklamacji).

k) modułu reklamacji zgłoszonych wobec transakcji dotyczących miejsc parkingowych Wynajmującego (stosuje się odpowiednie postanowienia pkt 4.3 d. powyżej);

l) modułu Mój profil - w ramach tego modułu Klient ma dostęp do swoich danych oraz możliwość ich edycji (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. W ramach tego modułu Klient ma możliwość zmiany hasła oraz usunięcia konta) – moduł Mój profil jest wspólny dla widoku Najemcy i widoku Wynajmującego.

5. PROCES UDOSTĘPNIANIA MIEJSCA PARKINGOWEGO

5.1. Proces udostępniania miejsca parkingowego odbywa się poprzez:

  1. [KROK 1.: Dodanie miejsca parkingowego do modułu „Moje miejsca”] Wynajmujący ma możliwość:
    1. znaleźć odpowiednią Inwestycję;
    2. podać numer miejsca parkingowego oraz opis miejsca parkingowego (np. sposób dojazdu do miejsca parkingowego)
    3. dodać zdjęcie miejsca parkingowego; Jeżeli określona Inwestycja nie zostanie odnaleziona lub nie będzie dostępna, Wynajmujący ma możliwość przesłania formularza wnioskowego dotyczącego Inwestycji. Po przejściu tego kroku miejsce parkingowe pojawia się w module „moje wynajmy”.
  2. [KROK 2.: Określenie dostępności + określenie czy Wynajmujący będzie udostępniać urządzenie do dostępu do miejsca parkingowego np. pilot do bramy wjazdowej / garażu + cennik]
    1. ten krok jest dostępny bezpośrednio po wejściu w kartę określonego miejsca parkingowego w module „moje wynajmy”;
    2. w karcie miejsca parkingowego Wynajmujący ma możliwość jego edycji poprzez naciśnięcie przycisku „Edytuj” – Wynajmujący może: (i) zmienić numer i opis miejsca, (ii) udostępnić miejsce do wynajmu, (iii) określić, że udostępnia pilot/klucz dostępowy wraz z opisem sposobu jego udostępnienia i zwrotu;
    3. w karcie miejsca parkingowego Wynajmujący ma również możliwość określić cenę za wynajem za dobę, przy czym cenę wpisuje się osobno za wynajmy poniżej 6 dni, za wynajmy od 7-29 dni, za wynajmy powyżej 30 dni, jak również cenę za weekendy i święta (Wynajmujący może nie wpisywać żadnych cen jeśli chce udostępnić miejsce parkingowe za darmo, lub wpisywać ceny jedynie częściowo, jeśli chce pobierać opłaty jedynie w weekendy);
    4. w karcie miejsca parkingowego utworzona została sekcja kalendarza, w której Wynajmujący może:
      1. zdecydować, że miejsce parkingowe jest dostępne przez cały czas, lub wybrać okres, w którym miejsce parkingowe jest dostępne;
      2. wybrać najdłuższy oraz najkrótszy okres wynajmu w dniach (np. jeśli Wynajmujący chce wynajmować miejsca parkingowe wyłącznie na okres powyżej 30 dni);
      3. kalendarz z określeniem konkretnych dni, kiedy miejsce parkingowe nie będzie dostępne (np. kiedy Wynajmujący wie, że w danym czasie będzie sam korzystał z miejsca parkingowego).
  3. [KROK 3.: udostępnienie miejsca parkingowego] Jeśli Wynajmujący nie udostępnił miejsca parkingowego podczas edycji karty miejsca parkingowego, może to zrobić poprzez zbiorczy przycisk „Udostępnij miejsce”.

 

6. PROCES REZERWACJI MIEJSCA PARKINGOWEGO

6.1. Proces rezerwacji miejsca parkingowego odbywa się poprzez przejście przez następujące kroki:

  1. Wyszukiwarka jest dostępna w widoku Najemcy (tzw. Dashboard). Za jej pomocą Najemca ma możliwość wyszukiwania miejsc parkingowych na podstawie poniższych kryteriów:
    1. miejscowość / nazwa Inwestycji;
    2. początek rezerwacji miejsca parkingowego;
    3. zakończenie rezerwacji miejsca parkingowego.
  2. pod wyszukiwarką znajduje się mapa, na której zaprezentowane są Inwestycje, w których dostępne są miejsca parkingowe do wynajmu. Liczba w ikonie Inwestycji oznacza liczbę takich miejsc parkingowych w ramach Inwestycji.
  3. po kliknięciu w ikonę danej Inwestycji w panelu przy mapie wyświetlają się miejsca parkingowe dostępne w okresie wybranym przez Najemcę w wyszukiwarce (w przypadku braku wpisania okresu, w panelu pojawi się informacja o konieczności wpisania żądanego okresu najmu w wyszukiwarce);
  4. po wpisaniu żądanego okresu wynajmu, w panelu przy mapie Najemca ma możliwość wybrania danego miejsca parkingowego i przejścia do jego karty – w samy panelu wyświetlają się jedynie podstawowe informacje dotyczące miejsca, tzn. nazwa Inwestycji, numer miejsca, cena za wybrany przez Najemcę okres i sposób jej obliczenia oraz zdjęcie, jeśli zostało dodane przez Wynajmującego;
  5. po przejściu do karty miejsca parkingowego poprzez przycisk „Zobacz Miejsce”, Najemca ma wgląd w informacje o miejscu parkingowym, wybrany przez siebie okres rezerwacji, koszt rezerwacji oraz informację o sposobie udostępnienia klucza/pilota dostępowego do miejsca parkingowego;
  6. poprzez naciśnięcie przycisku „Jestem zainteresowany”, Najemca wyraża zainteresowanie miejscem parkingowym na podanych w Systemie warunkach, co powoduje automatyczne wzajemne przesłanie Najemcy i Wynajmującego ich danych kontaktowych (przesłanie odbywa się automatycznie poprzez e-mail oraz fakultatywnie poprzez SMS, jeśli dany Klient podczas rejestracji lub później podał numer telefonu i wyraził zgodę na przesyłanie informacji w drodze SMS).
  7. Finalizacja transakcji jest zatwierdzana przez Wynajmującego w Serwisie, co powoduje wycofanie dostępności miejsca parkingowego objętego transakcją w objętym transakcją okresie.

7. PROCES REKLAMACJI W ZWIĄZKU Z NAJMEM MIEJSCA PARKINGOWEGO

7.1. Najemca jest uprawniony do zgłoszenia reklamacji odnośnie do wynajętego miejsca parkingowego (np. w przypadku, gdy najęte miejsce parkingowe zacznie być używane przez osobę trzecią lub urządzenie do dostępu do miejsca parkingowego np. pilot przestanie prawidłowo funkcjonować).

7.2. [Rozpoczęcie procesu reklamacji]

  1. Najemca może rozpocząć proces reklamacji odnośnie do najętego miejsca parkingowego w dowolnym momencie trwania rezerwacji;
  2. Najemca może rozpocząć proces reklamacji odnośnie do najętego miejsca parkingowego wielokrotnie;
  3.  po zakończeniu trwania najmu (po zakończeniu rezerwacji) Najemca nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji odnośnie do najętego miejsca parkingowego;
  4. podczas składania reklamacji Najemca jest zobowiązany wskazać:
    1. szczegółowy powód złożenia reklamacji (szczegółowe uzasadnienie i opis zdarzenia);
    2. zdjęcie (opcjonalnie);
  5. po rozpoczęciu zgłoszenia reklamacji, Wynajmujący otrzymuje wiadomość e-mail lub SMS (opcjonalnie) w sprawie złożenia reklamacji.

7.3. [Karta procesu reklamacji]

  1. Karta procesu reklamacji składa się z: 
    1. boxu informacyjnego z danymi Najemcy (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu); danymi Wynajmującego (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu); powodu reklamacji, dołączonego zdjęcia (opcjonalnie);
    2. chatu, w którym strony oraz Administrator mogą wymieniać informacje dotyczące reklamacji.
  2. Administrator ma uprawnienie do rozstrzygnięcia reklamacji, wskazując, czy została ona rozpatrzona pozytywnie, częściowo pozytywnie, czy negatywnie. Administrator ma w szczególności uprawnienie do modyfikacji lub anulowania rezerwacji.

7.4. Termin rozpatrzenia przez Administratora reklamacji Najemcy odnośnie do najętego miejsca parkingowego wynosi czternaście (14) dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że z uwagi na okoliczności wymagany jest termin dłuższy.

7.5. Decyzja Administratora jest przekazywana Najemcy i Wynajmującemu za pośrednictwem Serwisu, wiadomości e-mail lub wiadomości SMS (opcjonalnie).

7.6. Administrator posiada uprawnienie do zawieszenia (zbanowania) Klienta, w ramach Konta, jak również uprawnienie do odwieszenia (odbanowania) Klienta, w ramach Konta. Czynności te będą wykonywane z poszanowaniem praw Klienta.

 

8. REJESTRACJA W SERWISIE – KONTO

8.1. Klient otrzymuje dostęp do funkcjonalności Serwisu poprzez rejestrację i założenie Konta.

8.2. W ramach Konta przechowywane są dane Klienta oraz historia jego rezerwacji.

8.3. Podczas rejestracji w Serwisie Klient jest zobowiązany spełnić wymagania, o których mowa w pkt 3 Regulaminu [Zawarcie Umowy] oraz obligatoryjnie podać:

  1. imię i nazwisko;
  2. adres e-mail;
  3. hasło.

Fakultatywnie Klient podaje numer telefonu.

8.4. Podczas procesu rejestracji w ramach Konta, Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych osobowych oraz ich bieżącej aktualizacji. W każdym czasie, aby zapewnić przetwarzania prawdziwych i aktualnych danych, Administrator jest uprawniony do podjęcia działań w celu weryfikacji prawdziwości danych podanych przez Klienta podczas rejestracji Konta, w tym również Administrator może zwrócić się bezpośrednio do Klienta w celu potwierdzenia poprawności i aktualności tych danych.

8.5. Podczas rejestracji w ramach Konta, Klient jest zobowiązany zaznaczyć, czy chce otrzymywać powiadomienia na adres e-mail, wiadomości SMS (istnieje możliwość zaznaczenia obydwu opcji). W każdym czasie Klient otrzymuje powiadomienia poprzez moduł powiadomień.

8.6. Klient może odzyskać hasło korzystając z następującej metody odzyskiwania hasła:

  1. podanie adresu e-mail, przypisanego do Konta;
  2. wejście w link weryfikacyjny, przesłany na podany podczas rejestracji adres e-mail;
  3. podanie nowego hasła (dwukrotnie).

8.7. Dostęp do Konta jest możliwy po podaniu adres e-mail oraz hasła. Klient jest odpowiedzialny za wybór silnego hasła oraz zabezpieczenie danych logowania do Konta przed dostępem osób nieuprawnionych.

9. WYMAGANIA TECHNICZNE

9.1. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające Klientowi korzystanie z Serwisu
obejmują:

  1. sprawne urządzenie (np. komputer, tablet, smartfon) ze stabilnym dostępem do sieci Internet;
  2. zaktualizowana i poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa z obsługa plików cookies.

10. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

10.1. Treści opublikowane w Serwisie oraz jego zawartość, w szczególności wszelkie utwory, w tym grafiki, loga, znaki towarowe, powiązane z Serwisem, są chronione prawem własności intelektualnej.

10.2. Korzystanie z Serwisu nie oznacza nabycia przez Klienta jakichkolwiek praw własnośc intelektualnej do opublikowanych w Serwisie treści.

10.3. Klient zobowiązany jest do ścisłego przestrzegania praw własności intelektualnej Administratora, w szczególności zabronione jest:

  1. rozpowszechnianie, sprzedawania, wykorzystywanie jakichkolwiek elementów Serwisu, w całości lub w części, w jakikolwiek sposób, w tym online i na nośnikach pamięci;
  2. wysyłanie, publikowanie, rozpowszechnianie, modyfikowanie, rozwijanie, ponowne wykorzystywanie lub wprowadzanie do obrotu zawartości Serwisu w jakikolwiek sposób, który wykraczałby poza dozwolony użytek osobisty;
  3.  ingerowanie w kod oprogramowania Serwisu;
  4. umieszczenie linków do Serwisu w sposób, który mógłby uniemożliwić identyfikację źródła;
  5. podejmowanie prób uzyskania nieuprawnionego dostępu do Serwisu, serwera, na którym jest on przechowywany lub baz danych związanych z Serwisem;
  6. korzystanie z oprogramowania zakłócającego działanie Serwisu;
  7. korzystanie z Serwisu w celu lub w sposób inny niż określony w Regulaminie, w tym w celach komercyjnych poza Serwisem.

10.4. Klient posiada wszelkie prawa i upoważnienia wymagane do wysyłania, wykorzystywania i przechowywania informacji za pośrednictwem Serwisu, jednocześnie Klient oświadcza, że działania takie nie będą naruszać praw lub własności osób trzecich oraz bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.

10.5. Klient upoważnia Administratora do nieodpłatnego przechowywania w Serwisie informacji dostarczanych przez Klienta, w tym w celu założenia Konta i wykorzystywania funkcjonalności Serwisu w sposób wymagany do realizacji celu, dla którego zostały dostarczone.

10.6. Klient udziela Administratorowi niewyłączonej, nieograniczonej terytorialnie, nieodpłatnej licencji w zakresie zdjęć, plików oraz informacji, które zostaną zamieszczone przez Klienta w Serwisie, na czas trwania umowy o świadczenie Usług (Licencja). Licencja zostaje udzielona Administratorowi na następujących polach eksploatacji:

  1. zapisu techniką cyfrową w pamięci komputera lub innego urządzenia;
  2. trwałego lub czasowego zwielokrotnienia treści opublikowanych w Serwisie przez Klienta w całości lub w części, techniką cyfrową, w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania tych treści niezbędne jest ich zwielokrotnienie; 
  3. trwałego lub czasowego wyświetlenia, odtwarzania lub przechowywania treści opublikowanych w Serwisie przez Klienta techniką cyfrową. Klient zobowiązuje się nie wypowiadać licencji Administratorowi. Wypowiedzenie Administratorowi licencji, jest równoznaczne z usunięciem Konta i zakończeniem trwania umowy o świadczenie Usług, co oznacza, że Klient nie może dłużej korzystać z funkcjonalności Serwisu.

 

11. ZAKAZ DOSTARCZANIA TREŚCI NIEDOZWOLONYCH I BEZPRAWNYCH

11.1. Klient zobowiązany jest korzystać z Serwisu w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, postanowieniami Regulaminu, Polityką prywatności oraz obowiązującymi przepisami prawa.

11.2. W szczególności Klient nie będzie podejmował działań mających na celu zakłócenie pracy lub prawidłowego funkcjonowania Serwisu, w tym w szczególności:

  1. uzyskanie bezprawnego dostępu do treści lub informacji nieprzeznaczonych dla Klienta;
  2. rozpowszechnianie spamu lub innej niezamówionej informacji handlowej za pośrednictwem Serwisu;
  3. dostarczanie do lub za pośrednictwem Serwisu niezgodnych z prawem treści;
  4. podawanie fikcyjnych lub cudzych danych osobowych;
  5. prowadzenie jakichkolwiek działań mogących utrudniać lub destabilizować działanie Serwisu, takich jak: próby zakłócania lub odcięcia dostępu do Kont innym Klientom, wprowadzanie szkodliwego oprogramowania, nieautoryzowane skanowanie sieci lub urządzeń innych Klientów lub Administratora, nieautoryzowane monitorowanie ruchu sieciowego, próby przechwycenia informacji pochodzących od lub skierowanych do innych Klientów, nieautoryzowane próby przełamania zabezpieczeń Serwisu lub Kont innych Klientów;
  6. działań sprzecznych z Regulaminem, Polityką prywatności, dobrymi obyczajami, zasadami współżycia społecznego lub naruszających prawa i interesy Administratora, innych Klientów lub osób trzecich

11.3. Treściami niezgodnymi z Regulaminem są w szczególności treści:

  1. niezgodne z postanowieniami Regulaminu lub nielegalne zgodnie z definicją zawartą w Akcie o usługach cyfrowych;
  2. mające charakter spamu, zawierające reklamy lub promujące produkty / usługi / działalność mogące być uznane za konkurencyjne do usług Administratora;
  3. niezwiązane z Serwisem;
  4. propagujące przemoc, agresję, znieważające, dyskryminujące lub w jakikolwiek sposób nieetyczne lub niebezpieczne;
  5. obraźliwe, wulgarne, niezgodne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego oraz netykietą, rozumianą jako zbiór zasad poprawnego i bezpiecznego zachowania w Internecie;
  6. naruszające prawa autorskie lub dobra osobiste Administratora lub osób trzecich.

11.4. Moderacja treści w Serwisie oznacza, że Administrator może monitorować i weryfikować treści zamieszczone przez Klientów w Serwisie i podejmować odpowiedni działania w związku z tymi treściami. Administrator nie ma jednak obowiązku monitorowania treści ani aktywnego badania ich legalności. Moderacja przebiega w sposób niezautomatyzowany, niearbitralny, obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.

11.5. Moderacja ma na celu w szczególności wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie niedozwolonych treści, przekazywanych przez Klientów.

11.6. Jeżeli Administrator uzyska wiedzę lub wiadomość, że w Serwisie znajdują się przekazane przez Klienta treści niedozwolone lub bezprawne, bezzwłocznie podejmie odpowiednie działania, wskazane w pkt 11.7. Regulaminu.

11.7. W przypadku przekazania przez Klienta treści niedozwolonych lub bezprawnych lub innego zachowania Klienta niezgodnego z Regulaminem, Administrator może podjąć decyzję o:

  1. usunięciu/uniemożliwieniu dostępu/ograniczeniu widoczności treści niedozwolonej lub bezprawnej;
  2. czasowym zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia Usług lub jej części na rzecz Klienta;
  3. zawieszeniu, zamknięciu lub usunięciu Konta.

11.8. Klient może zgłosić w Serwisie niedozwolone lub bezprawne treści wysyłając wiadomość na adres e-mail: kontakt@mixpark.pl. Zgłoszenie powinno zawierać:

  1. wyjaśnienie, dlaczego Klient uważa określoną treść za niedozwoloną lub bezprawną;
  2. wskazanie, gdzie znajduje się treść niedozwolona lub bezprawna (np. podanie dokładnego adres URL lub ewentualnie dodatkowych informacji umożliwiających identyfikację jej lokalizacji);
  3. imię i nazwisko, adres e-mail zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE;
  4. oświadczenie potwierdzające, że według wiedzy i dobrej wiary zgłaszającego, wskazane w zgłoszeniu informacje i zarzuty są prawidłowe i kompletne.

11.9. Zgłoszenie jest podstawą do podjęcia odpowiednich działań i zastosowania sankcji, jeżeli zawiera wszystkie niezbędne informacje, w tym umożliwia stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – że zgłoszona treść jest niedozwoloną treścią.

11.10. Jeżeli zgłoszenie jest prawidłowe i zawiera adres elektroniczny zgłaszającego, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie czternastu (14) dni, Administrator informuje zgłaszającego o przyjęciu zgłoszenia. Jeżeli zgłoszenie jest niekompletne, niepoprawne lub w inny sposób nie pozwala na jego weryfikację, Administrator może wezwać zgłaszającego do jego uzupełniania / poprawy.

11.11. Decyzję w sprawie zgłoszenia Administrator wydaje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od otrzymania prawidłowego zgłoszenia i Administrator informuje o tym zgłaszającego i inne osoby zainteresowane, o ile zgłoszenie zawiera elektroniczne dane umożlwiające kontakt ze zgłaszającym, informując przy tym o możliwości odwołania się od decyzji.

11.12. Uzasadnienie decyzji zawiera co najmniej:

  1. wskazanie czy decyzja obejmuje usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności treści lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich treści albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okresy jej obowiązywania;
  2. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informacje czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest to absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
  3. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informacje czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
  4. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych treści, wskazanie podstawy prawnej, a w przypadku niezgodności z Regulaminem, odpowiedniego postanowienia Regulaminu, na której opiera się decyzja oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane treści za niedozwolone;
  5. jasne i precyzyjne dla Klienta informacje na temat możliwości odwołania się od decyzji.

11.13. Klient, będący autorem treści objętej decyzją oraz zgłaszający, mogą złożyć odwołanie od decyzji w terminie czternastu (14) dni od otrzymania decyzji, wysyłając je na adres: ul. Wileńska 69 lok. 209, 03-416 Warszawa. Odwołanie powinno zawierać:

  1. imię i nazwisko osoby odwołującej się oraz adres e-mail lub inne dane kontaktowe;
  2. wskazanie nieprawidłowości decyzji;
  3. uzasadnienie odwołania.

11.14. Jeżeli odwołanie jest prawidłowe i zawiera adres elektroniczny zgłaszającego, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie czternastu (14) dni, Administrator informuje odwołującego się o przyjęciu odwołania. Jeżeli odwołanie jest niekompletne, niepoprawne lub w inny sposób nie pozwala na jego rozpoznanie, Administrator może wezwać odwołującego się do jego uzupełnienia / poprawy.

11.15. Odwołanie od decyzji dotyczących treści niedozwolonych lub bezprawnych Administrator rozpoznaje w terminie czternastu (14) dni od otrzymania prawidłowo złożonego odwołania, w sposób niearbitralny, obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Rozpoznanie odwołania następuje w sposób niezautomatyzowany, poprzez jego weryfikację przez Administratora lub osoby działające w jego imieniu. Od decyzji wydanej w wyniku odwołania nie przysługuje odwołanie.

11.16. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, Administrator informuje o tym właściwe organy ścigania lub inne organy.

12. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE W ODNIESIENIU DO SERWISU

12.1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługują odpowiednie uprawnienia wynikające z Rozdziału 5b Ustawy o prawach konsumenta, a postanowienia niniejszego Regulaminu w żadnym zakresie ich nie wyłączają ani nie ograniczają.

12.2. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Serwisu należy zgłaszać na adres e- mail: kontakt@mixpark.pl lub listownie na adres: ul. Wileńska 69 lok. 209, 03-416 Warszawa, podając dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię, nazwisko, adres e- mail) oraz opis zgłoszenia reklamacyjnego.

12.3. W przypadku dokonania zgłoszenia, Administrator zobowiązany jest rozpatrzeć reklamację Klienta w terminie czternastu (14) dni poprzez przesłanie Klientowi odpowiedzi na eklamację w taki sam sposób, w jaki reklamacja została Administratorowi złożona.

13. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTA

13.1. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient ma m.in. możliwość:

  1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu;
  2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Administratorem;
  3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

13.2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej oraz pod na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

14. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

14.1. Serwis pełni wyłącznie rolę platformy pośredniczącej w nawiązywaniu kontaktu pomiędzy Klientami – w szczególności pomiędzy potencjalnymi Najemcami a Wynajmującymi.

14.2. Administrator nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Klientami, w szczególności umów o użyczenie, najem lub inne udostępnienie miejsca parkingowego. Umowy te są zawierane bezpośrednio pomiędzy Klientami, w dowolnej, wybranej przez nich formie i na dowolnych warunkach.

14.3. Udostępnienie przez Wynajmującego miejsca parkingowego, w tym określenie ceny lub innych danych nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego i może być zmienione lub wycofane częściowo lub w całości w każdym czasie, również po wyrażenia przez Najemcę zainteresowania miejscem parkingowym na przedstawionych przez Wynajmującego warunkach.

14.4. Realizacja, wykonanie oraz rozliczenie umów zawartych pomiędzy Klientami odbywa się bez udziału Administratora, z zastrzeżeniem punktu 14.5.

14.5. Administrator może jedynie wspierać proces rozwiązywania sporów pomiędzy Klientami poprzez udostępniony w Serwisie moduł reklamacyjny, przy czym wsparcie to ma charakter wyłącznie pomocniczy i nie stanowi prawnego rozstrzygania sporu ani przejęcia odpowiedzialności za działania którejkolwiek ze stron.

14.6. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umów zawartych pomiędzy Klientami, jak również za jakiekolwiek szkody powstałe w związku z działaniami lub zaniechaniami Klientów. W szczególności Administrator nie gwarantuje, że zawarcie umowy pomiędzy Klientami dojdzie do skutku, ani że jej postanowienia zostaną wykonane.

14.7. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane:

  1. działaniem Siły Wyższej;
  2. przerwami w dostępie do Serwisu;
  3. przerwami w dostępie do sieci Internet;
  4. niezachowaniem przez Klienta warunków technicznych korzystania z Serwisu;
  5. dostarczeniem treści niedozwolonych lub bezprawnych;
  6. nieprawidłowym działaniem infrastruktury technicznej Klienta lub oprogramowania, z którego korzysta;
  7. przydatności i dokładności w zakresie treści umieszczanych w Serwisie;
  8. działaniami osób lub podmiotów trzecich, w tym innych Klientów.

14.8. Klient zobowiązuje się zwolnić Administratora z odpowiedzialności z tytułu wszelkich roszczeń osób trzecich wynikających z naruszenia przez Klienta Regulaminu, w granicach przyznanych przez obowiązujące przepisy prawa.

14.9. Interpretacja niniejszego pkt 14 [Odpowiedzialność] następuje z poszanowaniem odpowiednich przepisów Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta i w zakresie w jakim dotyczą Klienta, będącego Konsumentem, nie wyłączają ani nie ograniczają jego uprawnień.

15. ROZWIĄZANIE UMOWY W ZAKRESIE USŁUG

15.1. W każdym czasie Klient ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie Usług poprzez samodzielne usunięcie lub zamknięcie swojego Konta. W takim przypadku dochodzi do natychmiastowego rozwiązania umowy o świadczenie Usług, co oznacza, że Klient traci dostęp do funkcjonalności Serwisu oraz co skutkuje natychmiastowym usunięciem z Serwisu informacji o aktywnym najmie (rezerwacji).

15.2. W takim przypadku (pkt 15.1.) Administrator poinformuje niezwłocznie Najemcę i Wynajmującego o zaistniałej sytuacji poprzez wiadomość e-mail lub SMS.

15.3. Administrator jest uprawniony do wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Klient narusza warunki korzystania z Serwisu określone w Regulaminie lub postępuje niezgodnie z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego, co skutkuje natychmiastowym usunięciem z Serwisu informacji o aktywnym najmie (rezerwacji).

16. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

16.1. Jeżeli Klient jest Konsumentem, do Usług zastosowanie mają przepisy art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta. Klient będący Konsumentem, który przed rozpoczęciem świadczenia Usług przez Administratora został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia w całości, traci prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług, nie może odstąpić od umowy o świadczenie Usług.

16.2. Z chwilą odstąpienia od umowy o świadczenie Usług, Klient traci dostęp do Konta oraz funkcjonalności Serwisu.

17. AKTUALIZACJE

17.1. Administrator może dokonywać zmian w Serwisie, które są niezbędne do zachowania jego zgodności z Regulaminem lub przepisami prawa, jak również do rozwoju Serwisu. Klient ma prawo zamknięcia Serwisu w dowolnym momencie.

17.2. Administrator może dokonywać istotnych zmian w Serwisie w uzasadnionych przypadkach,
do których należą m.in.:

  1. konieczność usunięcia ewentualnych błędów;
  2. konieczność wprowadzenia zmian i modyfikacji z przyczyn niezależnych od Administratora (np. zmiana prawa, zmiana interpretacji przepisów);
  3. uzasadniona potrzeba Klienta;
  4. modyfikacja funkcjonalności Serwisu.

18. POLITYKA PRYWATNOŚCI

18.1. Administrator dba o zachowanie prywatności Klientów. Szczegółowe informacje dotyczące zasad gromadzenia oraz przetwarzania danych osobowych Klientów oraz zbierania i wykorzystywania plików cookies określa Polityka prywatności.

19. ZMIANA REGULAMINU

19.1. Regulamin obowiązuje od dnia publikacji w Serwisie. 

19.2. Administrator uprawniony jest do zmiany Regulaminu w każdym czasie niezależnie od przyczyn, w tym w szczególności w przypadkach zmian w przepisach prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu lub działalność Administratora.

19.3. Jeżeli zmiana Regulaminu istotnie i negatywnie wpływa na dostęp lub korzystanie przez Klienta, będącego Konsumentem z Usług, Administrator poinformuje o tym Klienta będącego Konsumentem o takiej zmianie z odpowiednim wyprzedzeniem. W takim przypadku Klient będący Konsumentem może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu trzydziestu (30) dni, od dnia dokonania zmiany Regulaminu, co oznacza, że odpowiednie zastosowanie znajduje pkt 16.2. Regulaminu.

19.4. W celu uniknięcia wątpliwości Polityka prywatności może być zmieniana na zasadach w niej określonych.

20. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

20.1. Administrator może prowadzić w Serwisie prace techniczne i informatyczne, mające na celu aktualizację lub rozwój Serwisu, w tym dodawać nowe funkcje oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcje.

20.2. Regulamin podlega prawu polskiemu, w szczególności przepisom Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

20.3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

20.4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy: 

  1. Administratorem a Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego;
  2. Administratorem a przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce prowadzenia działalności lub miejsce zamieszkania Administratora.

20.5. Klient nie jest uprawniony do przeniesienia jakichkolwiek praw lub obowiązków bez uprzedniej pisemnej zgody Administratora, pod rygorem nieważności.

20.6. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu okaże się lub stanie się nieważne albo niewykonalne pozostaje to bez wpływu na ważność pozostałych postanowień, chyba że bez tych postanowień Strony nie zawarłyby Umowy, a nie jest możliwa zmiana lub uzupełnienie Regulaminu w sposób oddający możliwie najwierniej zamiar Stron wyrażony w postanowieniu, które uznane zostało za nieważne albo niewykonalne.